Škoda má bohatou historii a na tradici velkých luxusních limuzín navázal, po tom, co Octavia předvedla světu, že z Mladé Boleslavi vyjíždějí kvalitní vozy, v roce 2001 model vyšší střední třídy Superb (prvně představený na švýcarském autosalónu jako koncepce Montreux). Sedan Superb má klasickou tříprostorovou karoserii a nabízí bezkonkurenční rozvor a tak obrovský prostor pro nohy vzadu sedících pasažérů. Tři stupně výbavy neoznačují úplně přesně stupeň luxusu, ale každý je jinak laděný: Classic je určen například náročnějším majitelům Octavií, Comfort má interiér laděný sportovněji se stříbrnými ozdobnými lištami a Elegance podle svého názvu nabízí luxus, světlý nebo tmavý odstín interiéru a obložení v imitaci dřeva. Superb má slušné jízdní vlastnosti s trochu měkčím pérováním.
Ani tento luxusní model se nevyhnul předsudkům tak musel přesvědčovat potenciální zákazníky, že i automobilky z východní Evropy je schopna vyrábět luxusní reprezentativní automobily pro managery, ředitel mezinárodních firem a vládní činitele. Byla mu vyčítána přílišné podobnost s menší a tuctovou Octavií, velká technické příbuznost s Volkswagenem Passat (např. přední dveře jsou s ním zcela zaměnitelné) a příliš konzervativní interiér. Je ale pravda, že továrna nemohla v této prestižní kategorii příliš experimentovat a tak vsadila na osvědčený recept podtržený velkým rozvorem.
I přes pomalý rozjezd prodeje si Superb našel zákazníky a při modernizaci v roce 2004 se měnily jen detaily, na první pohled téměř nepostřehnutelné. Auto je oblíbené jako firemní vozidlo a vozidlo taxi. Po nástupu modelu Roomster došlo k lehké změně vzhledu Superbu, dostal novou masku, a přední a zadní světla (opět do tvaru C), boční blinkry jsou integrovány v bočních zrcátkách. Změn dozan i interiér mimo jiné: bílo červené podsvětlení přístrojů, přehrávač DVD s výklopným displayem vzadu ze stropu. Vrcholným modelem se nyní nově stává výbava označená Laurin & Klement s koženým interiérem a obložením z pravého dřeva.